amanda: IM BACK

ja som ni alla vet, så suger vi på att uppdatera
fast jag har ju varit brota hela påsklovet, så jag hann inte skriva
och igår var jag inte hemma, så jag har sjukt mycket att berätta just nu
men minns fan ändå inte så mycket, mitt minne är inte på topp
och just nu har jag annat i mina tankar
men jag skriver väl om varje dag, dag efter dag tills idag:)
så det borde typ bli mycket att läsa, har många bilder också
men orkar inte lägga in...:S

torsdag 9/4: sista skoldagen innan lov, så jävla skönt.
gick till lunch, hade både matteprov och löpartest, båda gick åt helvete.
kom hem, och packade. sedan drog familjen till ammarnäs
skönt att slippa skellefteå, och all skit. kom dit på kvällen,
mamma och pappa for ut, så jag var barnvakt, men dom kom hem typ vid tolv
så då gick jag och la mig.
fredag 10/4: vaknade typ åtta, eller blev väckt då, steg upp och fikade.
stack till backen och åkte, typ den enda dagen som det gick bra att åka?
dom andra dagarna jag var där sög det, för backen var så jävla dålig
kom hem vid fyra, körde skoter åt och körde skoter igen.
sedan gick jag och la mig, spårat tidigt skulle upp tidigt dagen efter
lördag 11/4: steg upp kring sex, fikade och gjorde allt klart
klockan nio skulle vi stå ute på isen vid linus och dom
skotrarna skulle vara klar tankade osv.
vi kom oss iväg typ halv tio, skulle till tärna och se skotercross tävlingen
många olyckor hände för oss på vägen dit, är drygt nio mil dit(?) tror jag.
efter två timmar så gick mattias skoter sönder, vi tappade bort dom:S
ingen hade sett att dom inte var efter, eller jo två stycken så dom var också borta
men dom kom efter typ en halv timme, eller kanske en kvart(?) har typ glömt allt
när vi var vid gurken (nått ställe som heter så:]) , så ja en skoter som var påväg upp stannade
så pappa körde ner, (man kunde inte mötas), sen börja han som skulle upp att köra :O:O:O!?!?!
så vi pappa var tvungen att svänga av, och ja såklart så tippar doningen (nån slags pulkasak)
och jag ba hellyeah flyger som om att jag vore en fågel över mattias och ut ur pulkan.
mattias hamnar under, även min mamma och två av mina syskon. som är små
sen lyckat, så bryter mamma armen, så nu har hon gips och är sjukskriven i fyra veckor.
sen så sätter jag mig på skotern, ville inte sitta i pulkan var rädd..:] har aldrig skaka så mycke
och ja, såklart så flyger jag av skotern i ett gupp och får pulkan rätt i sidan,inte lyckat,
men till slut så kom vi oss till tärna, och satan, det var för varmt:(
jag typ dog eller nått, femton grader i skuggan , typ tjugofem i solen
förvarmt , och sen hade jag för mycke kläder på mig också.
vi drog iallafall hem typ nån gång kring tre tror jag, var hemma vid sex.
åkte med åsa och kent hem.. vågade fortfarande inte åka i våran pulka var rädd att vi skulle tippa igen:]
minns inte vad jag gjorde på kvällen, eller jo. jag typ gick och la mig dirrrr efter maten
eller nej, jag såg på tv ett tag och firade min kusin tror jag:]
söndag 12/4: var i backen, det sög verkligen jävligt mycket
så vi tog skogsvägen hem vid ett, och såg fat pizza världens sämsta film må jag säga
ska typ aldrig se den igen, nog för att jag sagt så några gånger men skit samma
på kvällen for jag min bror och min kusin ut och körde skoter
jag körde polaris, switchback fst nils körde yamaha, et340 elias körde ski-doo, summit mxz
vi var då iaf inte lugna:):)
måndag 13/4: följde med upp på fjällen för vi ville inte vara i backen
for till nån hängdreva och hoppa ner och typ startade små laviner, spårat roligt
alla pappor drog och hämtade mattias skoter där den hade gått sönder,
sen när dom kom tillbaka så lagade dom den och sen tolkade ante efter jag och linus
men linus fastna bara hela jävla tiden, sen så skulle ante visa att det inte var hans skoter det var fel på
utan att det var föraren (linus) men jo, visst fan fastna ante också....... tror vi satt fast i trettio jävla minuter.
och varmt var det, och varje gång ante försökte köra lös så fastna han ännu mer....
sen tog vi oss ju tillslut lös, men då fastna vi igen....
och då vart det nått cp, så jag flög baklänges..
och landade rätt i gropen:(:( ahahha inte lyckat precis.
på kvällen var jag med linus och chiLLade phetttttt=) det stekte!! INTE
för han är typ tråkig och allt, sen minns jag inte vad jag gjorde:S
tisdag 14/4: drog till backen, men fortfarande lika jävla tråkigt drog hem efter att jag fetta i mig en pommeslåda:]
fan så gott.. jag och danne tolkade efter skotern då vi kom hem, efter min bror då
och han ja ska ju såklart alltid köra där man typ fetbaila, och i vatten, vilken NOOOOOB:(
på kvällen vette fan vad jag gjorde hade tråkigt...
onsdag 15/4: har ingen jävla aning om vad jag gjorde:S
eller jo, var med frida ett tag på kvällen eller till typ åtta.
halv tio for jag till julia och var med julia och julia , ritkigt kul:)
tom har snygg röv för den delen också, ahahah););;)
sen drog vi in på pubben ett tag och chiLLa sen drog jag hem och sov
torsdag 16/4: minns inte vad jag gjorde på dagen, på kvällen var jag med julia och julia igen
sen kom linus och hämtade mig typ vid halv elva :S:S:S han var galen då vi körde he,..
fredag 17/4: ingen aning om vad jag gjorde på dagen for ut med skotern tror jag.
på kvällen var jag med linus, och vi var barnvakt eller alla klara sig själv ahahha:]
vi tog skotern och for ut och körde, och hämtade datorn och chiLLa sen så
mickrade vi godis, ahahah det spåra ganska mycke , vid halv ett gick jag och la mig
sen kom mamma och pappa he,
lördag 18/4: vi for nån stans, vette fan vad det heter...
kollade på skidtävlingen eller jah det tog 2timmar innan dom kom dit vi satt
det var två och två som åkte som ett lag, man var tvungen att åka ihop
och det var mellan hemavan och ammarnäs. fyfan så långt.
förra året var dom två som hade bäst tid 4timmar&40minuter typ(?)
iår vann björn ferry och nån annan vettefan vem han körde med:]
men dom kom iaf in på 3timmar&37minuter tror jag det var:):)
INTE dALIGGGGGTTHHTH föfan:):), på kvällen var jag hemma
och chiLLade i soffan och såg nån film som gick på tv:):)
sen gick jag typ och la mig, ahahhahaha....
söndag 19/4: öh fick äntligen sova länge?
var glad över att det regnade för vi drog inte ut med skotern då
så vi for hem ganska så tidigt..
mådde illa i bilen, typ då vi var i boliden höll jag på att spy :S:S
crazy.. sen lukta det jätte mycke skoter och bensin om min jacka
och det gjorde det då inte bättre.
när jag komme hem så åt jag sen typ chiLLa jag?
måndag 20/4: ja då var det dags för skola då.
minns typ inte vad vi gjorde, minnet är som sagt inte på topp
inget speciellt hände då=) sen hade jag träning DIRRRRR efter skolan=)
gick väl sådär, sen drog jag hem och duscha dirr efter det så hade jag moppekurs
bara första gången, ska ha fem gånger.. ojojojjojooj
men längtar tilllls jag får kortet, då bäre av till bure och kåge ::D:!!!!!
tisdag 21/4: en dag jag bara vill glömma om vi säger så.
har nog aldrig skakat så mycket.... som sagt, alle gjorde slut
och jag mådde inte bra, fick smset sista lektionen
hade genomgång, kände bara hur tårarna började rinna
men jag var tvungen att hålla dom inne, men såklart så ska kimme göra så jag börja gråta...
eller han typ ba: gråt ut gråt ut gråt ut, det är bättre än att hålla det inne
men då när vi skulle ut och hämta böckerna gick jag på toa ist.
linnea gick till sonja och sa vad som hade hänt, så vi fick vara där inne ett tag.
skönt att alltid ha en vän som stöttar en, hon är underbar må jag säga!
men ja, sen gick vi väl in på lektionen, kände mig ganska utstirrad av typ alla?
på kvällen var jag med erik gebo och linnea, var tänkt att vi skulle träna på musikuppvärmningen
men det blev ju inte direkt av, vi tränade inte ett dugggggg.
jag typ chiLLLA i eriks kläder och lekte kille eller nått, samma sak gjorde linnea och allt bara spåra:]
sen for jag hem, satt mig vid datorn sen såg jag tv och sov
onsdag 22/4: skola igen som vanligt, hade tänkt snacka med alle.
men ja , det gick ju som det gick? han vågade ju som sagt inte ens titta på mig
mådde inte så bra, ont i magen och allt. får en klump i magen då jag ser han
fattar inte att jag kan må så illa över han, älskade nog han spårat mycke
eller jo, det gjorde jag.. men måste försöka gå vidare....
men det är svårt, på kvällen var jag hemma och chiLLLa gjorde läxa och somnade tidigt..
idag torsdag 23/4: vaknade vid 6 , skulle upp 7.. vaknade av att jag hade jätte ont i magen
får så varje morgon, ja och varför vet jag... vill bara komma över han
men det går fan inte:( fattar inte varför. han är inte ens värd det här.....
men måste fortsätta kämpa, lämna han bakom mig
men det är fan  omöjligt.... träffade honom bara en gång som tur är.
hahaha och på engelska lektionen vart jag som vanligt utstirrad av selin:]
och jag kan aldrig hålla mig för skratt:((:(::(:(:(:((::(:(
musiken&slöjden gick ju som den gick
jo, vi fick skäll
både cuba och marianne sa att vi var den sämsta klassen
att vi låg på toppen i sjuan, nu är alla påväg mot botten och allt
fattar inte vad alla har emot ossssss....
ahhaha fick tillbaka musik provet, OJ SÅ DÅLIGT
hade inte plugga ett skit, så ska göra om det, får se hure går.
men nu ska jag chiLLa, vänta på att mamma lagar maten
sen ska jag ringa till carro, och sen bäre av till moppekursen
andra gången idag, tå äre tre gånger kvar.
längtar tills jag får kortet, bara jag inte faila på provet:]
men det tror jag inte=)=)=)=))=)


ska bättra mig på att uppdatera,,
ska säga det till carrocoooL och pernilla också
men pernilla har skaffa en egen bloggg.
vilken svikare:( - nä skämta typ bara.
men aja, ha det KUNG
hejDÅ:))::)

Kommentarer
Postat av: Matilda

viill nihja en ny headeR?

2009-05-12 @ 17:26:28
URL: http://matildastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0